Edward Lear-Thermopylae-Greece-1848

Edward Lear-Thermopylae-Greece-1848
Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό την προβολή της τοπικής ιστορίας της Φθιώτιδας. Παρουσιάζονται ιστορικά γεγονότα λιγότερο γνωστά στο ευρύ κοινό. Παρατίθενται μαρτυρίες ανθρώπων, οι οποίοι συμμετείχαν και βίωσαν γεγονότα του 19ου και 20ου αιώνα. Προτιμάται ο επώνυμος σχολιασμός των αναρτήσεων. Στις αναδημοσιεύσεις παρακαλούμε για την αναφορά της πηγής προέλευσης. © Σωτήριος Γ. Αλεξόπουλος.

Κυριακή 22 Απριλίου 2012

Νέοι από την Παλαιοκερασιά τη δεκαετία του 1950



                Ευχαριστούμε
                τον κ.Κωνσταντίνο Ι. Κατσαντώνη
                για την ευγενική παραχώρηση και την
                επεξήγηση του φωτογραφικού υλικού

 Η παρούσα ανάρτηση οφείλεται αποκλειστικά στην ευγενική παραχώρηση φωτογραφιών από τον κ.Κωνσταντίνο Ιωάννου Κατσαντώνη από το οικογενειακό του φωτογραφικό αρχείο. Οι φωτογραφίες ελήφθησαν στην Παλαιοκερασιά κατά τη δεκαετία του 1950 και απεικονίζουν νέους άνδρες του χωριού.
Έκδηλη και παραστατική είναι η εικόνα της μεταπολεμικής Ελλάδας μέσα από τις φωτογραφίες. Παραπέμπουν σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1950, οι οποίες παρουσιάζουν μία φτωχή και πληγωμένη Ελλάδα, που μόλις εξήλθε από το φοβερό εμφύλιο πόλεμο.
Οι φωτογραφίες ελήφθησαν καλοκαίρι, όπως φαίνεται από την ελαφρά ενδυμασία. Δεδομένου ότι οι απεικονιζόμενοι φορούν ρούχα «γιορτινά» πιθανώς, χωρίς να είναι σίγουρο, φωτογραφήθηκαν στο πανηγύρι του χωριού (Μεταμόρφωση του Σωτήρος 6 Αυγούστου).


ΕΙΚΟΝΕΣ


 Εικ.1: Απεικονίζονται οι εξής: 1. Γεώργιος Βασιλείου Μπακαλιάνος, 2. Ιωάννης Κωνσταντίνου Κατσαντώνης και 3. Χρήστος Βασιλείου Μπακαλιάνος.
Το μαγαζί (καφενείο-μπακάλικο) είναι ιδιοκτησίας Καρακώστα, επί της οδού Ηλία Ρούσκα, η οποία οδηγεί στο Δημοτικό Σχολείο που βρίσκεται λίγα μέτρα χαμηλότερα. Ο Καρακώστας μετοίκησε από το Αργυρόκαστρο της Βορείου Ηπείρου (σημερινής Νοτίου Αλβανίας) στην Παλαιοκερασιά. Η γυναίκα του ονομαζόταν Δήμητρα, αγνώστου σε μας επωνύμου. Απεβίωσε το χρονικό διάστημα 1967-1970.
Σήμερα το μαγαζί σώζεται σε ερειπιώδη κατάσταση. Η πόρτα είναι κατασκευασμένη από ξύλινα σανίδια χωρίς παράθυρο. Ο τύπος της είναι χαρακτηριστικός αυτής της περιόδου για την προστασία των εμπορευμάτων από κλοπές. Η φωτογραφία ελήφθη ακριβώς μπροστά στην είσοδο του μαγαζιού.


 Εικ.2: Εδώ απεικονίζονται οι: 1. Άγνωστος, 2. Ιωάννης Κωνσταντίνου Κατσαντώνης και 3. Χρήστος Βασιλείου Μπακαλιάνος.
Το μαγαζί (καφενείο-μπακάλικο) είναι το ίδιο της Εικ.1. Επίσης και το τραπέζι είναι το ίδιο. Έχει αλλάξει η θέση φωτογράφησης, η οποία μεταφέρθηκε προς τον κοινοτικό δρόμο. Πίσω διακρίνεται αγκαθωτό συρματόπλεγμα, το οποίο περικλείει ξύλινους πασσάλους. Αυτοσχέδιος φράχτης από λεπτά ξύλα («λουράκια» στην καθομιλουμένη του χωριού) διαχωρίζει το οικόπεδο του Καρακώστα από το γειτονικό ιδιοκτησίας Χάδου.


 Εικ.3: Εδώ απεικονίζονται: αριστερά με την τραγιάσκα Άγνωστος και δεξιά ο Ιωάννης Κωνσταντίνου Κατσαντώνης.
Η ύπαρξη του κορμού του δένδρου στο ίδιο ακριβώς σημείο μπροστά στο παράθυρο, υποδηλώνει ότι μάλλον πρόκειται για το μαγαζί του Καρακώστα. Αυτή τη φορά το τραπέζι είναι το παραδοσιακό στρογγυλό σιδερένιο καφενείου. Πάνω του υπάρχει ένα μπουκάλι και τα δύο ποτήρια των θαμώνων.


 Εικ.4: Εδώ απεικονίζονται: αριστερά ο Χρήστος Βασιλείου Μπακαλιάνος και δεξιά ο Ιωάννης Κωνσταντίνου Κατσαντώνης.
Μάλιστα ο Χρήστος Μπακαλιάνος σε μία φιλική κίνηση φέρει το χέρι του τους ώμους του Ιωάννη Κατσαντώνη. Και οι δύο κρατούν τα τσιγάρα τους. Στη μπροστινή μικρή δεξιά τσέπη του Ιωάννη Κατσαντώνη διακρίνεται αλυσίδα, η οποία υποδηλώνει την ύπαρξη ρολογιού τσέπης. Είναι άγνωστο που πραγματοποιήθηκε η φωτογράφηση. Πιθανώς σε κάποιο σπίτι ή μαγαζί (όχι όμως του Καρακώστα, όπως υποδηλώνεται από την εξωτερική εμφάνιση του κτιρίου και του χώρου του). Πίσω τους και κατά μήκος του τοίχου του σπιτιού υπάρχει παρτέρι με θαμνοειδή λουλούδια, (πιθανώς χρυσάνθεμα)



ΠΗΓΗ

Οικογενειακό φωτογραφικό αρχείο Κωνσταντίνου Ιωάννου Κατσαντώνη.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου